Blog, noutăți, evenimente

30/05/2017

Introducerea și configurarea de produse în Magento – Tips & Tricks

Comerţul online este segmentul cu cea mai rapidă dezvoltare din România, în condiţiile în care accesul la Internet şi utilizarea serviciilor online sunt în continuă creştere.

Cu toate acestea, comerțul online este la început în România, reprezentând doar 4% din total retail. Oricine îți poate spune că vânzarea online are potențial. Practic orice magazin offline ar putea ajunge în zona online, devenind vizibil și extinzându-și portofoliul de clienți la nivel național.

Chiar dacă reprezintă aceeași afacere, se află sub pălăria aceluiași brand și vinde aceleași produse, un magazin online este însă foarte diferit de unul fizic. Comerțul online funcționează după reguli diferite, se bazează pe algoritmi și strategii individuale și solicită cu totul alt tip de resurse. Demararea unui business în e-commerce presupune parcurgerea unor etape premergătoare: o analiză amănunțită asupra produselor sau a serviciilor pe care le vei vinde, elaborarea unei strategii, cunoașterea nișei (piaţa căreia te adresezi), a competitorilor, etc.


Înainte de a pune la cale un mix de marketing, o strategie de promovare și de a începe să măsori rezultate, magazinul online va trebui populat cu produse. Iar aici îți vom oferi câteva sfaturi generale, bune-practici pe care ar fi de preferat să le cunoști de la început, nu să le înveți „din mers”.

Magento - e-commerce - magazin online

☑ Alege platforma pe care dorești să o utilizezi. În ultimul timp, au apărut pe piață numeroși provideri de platfome e-commerce. În acest articol, vom face referire la Magento, deoarece este utilizată de numeroase magazine online de talie mijlocie și mare.

☑ Înainte de a începe introducerea efectivă de produse, este foarte important să realizezi o analiză de cuvinte-cheie. O astfel de practică își va dovedi eficiența pe termen lung, fiind extrem de utilă în identificarea termenilor pe care viitoarea ta audiență îi utilizează în motoarele de căutare (Google).

☑ Pregătește fotografii de produs cu rezoluție bună, schițe și desene tehnice (dacă este cazul) sau tabele cu dimensiuni. Fotografiile de ambient sau de catalog sunt mai mult decât indicate, acestea reprezentând de cele mai multe ori argumentul pentru achiziția finală.

☑ Esențială este și realizarea structurii de atribute pentru filtrare produse a noului magazin. Măsura în care utilizatorul poate găsi ceea ce caută prin selecția unor caracteristici sau însușiri ale produsului înseamnă o interacțiune eficientă cu site-ul.

☑ Elaborează descrieri cât mai exacte ale produsului. Informațiile relevante și echilibrate vor oferi încredere și vor susține/completa imaginile atașate. Cu cât sunt mai bine gândite și complete, cu atât scad șansele unor situații ulterioare neplăcute (reclamații, retururi, review-uri negative, etc.).

☑ Odată încărcate, fotografiile de produs vor trebui denumite, utilizând sintagme relevante, asemenea celor din titlu, care să descrie cât mai explicit imaginea respectivă. Acestea vor fi utile pentru indexarea imaginii respective în motoarele de căutare.

☑ Titlul sau denumirea vor fi cât mai scurte, oferind informațiile esențiale, caracteristicile definitorii ale produsului respectiv. Vei avea ocazia să detaliezi în „Short Description” și „Description”. Titlul apare în bara de titlu din fila browserului și în paginile cu rezultatele motorului de căutare (SERP).

☑ Titlul și descrierea sunt instrumente de vânzare care fie vor motiva un vizitator să facă clic pe link, fie nu. Este înțelept să utilizezi un titlu descriptiv și o descriere care include cuvinte relevante, pe care un potențial client le-ar putea căuta.

☑ Acordă o importanță deosebită secțiunii „Meta Information”. Cuvintele-cheie utilizate aici vor ajuta motoarele de căutare să găsească și să afișeze produsul celor care îl caută. Datele Meta reprezintă primul nivel de contact cu potențialii clienți care caută un produs.

Informațiile sunt citite de motoarele de căutare care indexează site-ul. Cu toate că Google nu mai pune valoare pe cuvintele cheie meta, alte motoare de căutare continuă să utilizeze chiar si aceste informații. Iar Meta Title si Meta Description sunt esentiale, chir si pentru listarea in Google. Este o practică bună să încorporezi cuvintele cheie cu valoare ridicată în titlurile produselor și în conținutul asociat. Si nu uita de beneficii specifice ale magazinului online si de un call-to-action adecvat.

☑ Adresele URL pe care le atribui produselor și categoriilor joacă, de asemenea, un rol major în determinarea modului în care site-ul va fi indexat. Consecvența între informațiile de pe pagină, categoria, numele produsului sunt esențiale. Înainte de a începe să îți construiești catalogul, ar fi ideal să cunoști opțiunile disponibile și diferențele între URL-urile dinamice și cele statice. Odată ales, pattern-ul ar trebui menținut pentru toate produsele pe care le vei introduce ulterior.

☑ Pentru a nu fi penalizat pe SEO, trebuie să ai grijă la produsele care au descrieri și denumiri asemănătoare. Sunt mai multe strategii de rezolvare a acestei probleme, dar noi recomandăm să folosești canonical URL pentru a defini un produs principal și a evita penalizările de duplicate content.

☑ Folosite inteligent, secțiunile „Crossell”, „Upsell” și „Related” au un potențial uriaș în creșterea numărului de produse din coș și, implicit, a vânzărilor. Merită să te întorci asupra lor pentru update-uri periodice.

Maximizarea eficienței SEO, crearea de categorii relevante și unei structuri „curate”, clare, o interfață user-friendly a website-ului sunt prioritare. Prima impresie la vizitare, experiența de cumpărare și acțiunile de promovare ulterioară a magazinului tău online sunt doar câteva dintre aspectele influențate în mod direct de felul în care îți structurezi și îți optimizezi viitorul magazin online.


Dacă nu te descurci sau preferi să te ocupi de alte aspecte ale afacerii tale, poți oricând apela la noi!

 

Contact

 

 

E-Commerce , , , , , , , ,

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *